tisdag 21 december 2010

Tutorial: Trekants-karamell!

För ett tag sedan gjorde jag en karamell med mitt DT-paket som flera undra om jag hade en mall på. Det har jag inte. Men nu har jag försökt mig på att göra en liten tutorial. Och förhoppningsvis är det någon som förstår vad jag visar så ni kan göra egna små karameller. Dom är så söta.

Jag har använd ett färglatt papper från Bella Road. Först skär du till ditt papper så det är ca 15*30 cm. Man kan givetvis göra både större och mindre karameller. Vik papperet dubbelt två gånger utmed långsidan.

DSC_0338

Håll papperet ihop vikt. Mät ut eller klipp för fri hand dessa “pilar” två i varje ände av papperet.

DSC_0339

Eftersom karamellen ska bli trekantig och du nu har fyra sidor klipper du av ena “karamellen”. Men spara en liten flik som du ska ha när du sätter ihop papperet.

DSC_0340

Dekorera efter tycke och smak!

DSC_0341

Sätt dubbelhäftande tejp på den lilla fliken du sparat. Sen är det bara att klämma ihop karamellen.

DSC_0342 

Knyt ihop ändarna med snöre. Sen är karamellen klar!

DSC_0343 (2)

DSC_0348

Om du försöker dig på att göra en egen karamell. Glöm inte att visa mig ditt färdiga resultat. Happy Scrapping!

4 kommentarer:

Lilo sa...

Supersöt!!!! =)

Terés sa...

Tack så mycket! Nu ska jag testa göra sånna...

Lisbet sa...

Vad jättesöt karamell

Dilorf sa...

Så söt!