måndag 1 december 2008

Äntligen december!

December är nog min favoritmånad på hela året. Alexander fyller år också är det jul. Älskar jul och allt som hör därtill. Igår var det ju också första advent så då var det upp med lite ljusstakar och pynt.
Mamma, pappa och syster var här igår. Jag, syrran och Robban åkte ut några timmar och handlade medans dom andra var hemma och busade. På kvällen åt vi pizza och spelade lite kort innan dom åkte hem.

Inatt som Alex i sin "nya" säng som dom hade med sig. Det är mammas gamla säng som hon hade när hon var liten. Jag har också haft den. Riktigt 60-tals stuk. Den skulle behöva målas om för det är ett stort färgskav på den men vi ska försöka täcka det med ett stort klistermärke om vi hittar något som passar. När jag hade den satt det ett My Little Pony märke där. Jag tyckte inte det passade nu så det tog pappa bort. =)


Lite hemma-hos-oss bild. Matsalsbordet i vardagsrummet (som brukar vara belamrat av pyssel!). Fotona på väggen har jag tagit med en lådkamera. I fönstret står det en stor vas från IKEA fylld med julgranskulor. Har gjort plats för lite tomtar i fönstet med, men dom får inte flytta fram föränn Lucia. CD-stället på väggen har svärfar gjort. Där står lite musik-DVDs och HÄLFTEN av våra cd-skivor. Vi är tvugna att sortera ut och ha den andra hälften på vinden, för det finns ingen plats. Ett litet i-lands problem. =) Självklart ska där stå en stol till men den fick följa med till sovrummet när jag skulle upp i en garderob.

Inga kommentarer: