tisdag 6 juli 2010

Vilken kväll!

Men dagen började helt okej. Lugnt och skönt på jobbet, kunde till och med gå hem en timme tidigare. Mina grabbar mötte upp mig och vi gick till Konsum för lite små-handling. Fick med ur-goda jordgubbar hem. Hämtade även ett paket med massor av papper från mina favoriter My Mind’s Eye och Cosmo Cricket… YAY!

Det var vid fem-tiden kvällen ballade ur. Robban stack iväg för att spela med Dee Dee’s och det fick lilleman att spåra ur. Leksaker flög, dörrar skulle smällas i, mamma skulle bara slås på och skrik, skrik, skrik så mina öron höll på att ramla av. Stackarn ville ju leka med pappa. Men efter två timmar av bråk fick jag honom lite lugn. En glass fick till slut rädda kvällen och han fick knappt ut pinnen ur munnen innan han slocknade av utmattning. Min lilla prins, livet är inte alltid så lätt. ;-)

Nu ska jag dimpa ner i soffan med lite ny-hemma-gjord rabarberkräm. Fick några kassar rabarber av mamma så ikväll har jag stått och hackad mig blå. Men frysen är full. Ikväll blev det kräm och imorgon blir det paj. Nu är det Sommar med stort S!

Inga kommentarer: