tisdag 23 augusti 2011

Tag med gesso!

Jag köpte på mig en liten burk gesso för ngn månad sedan. Och nu har jag provat det. Helt fantastiskt. Torkar snabbt och blir en härligt “kritig” yta.

Började med att täcka tagen med ett lager gesso. Lät det torka till lite men inte bli riktigt torrt. Sen stämplade jag bakgrundstämpeln med notpapper över. På de ställena som gesson torkat på fäste bläcket direkt men där det fortfarande var fuktigt strök jag ut färgen med fingret. Det blev en härlig effekt. Tog även lite blå färg på fingret och strök ut på önskade ställen.

Gesson kommer nog användas flitigt i framtiden.

DSC_0198Hängeln med tag är en julfavorit. Snöret är från Panduro.

Jag är även med och tävlar med den här tagen i Svensk Scrapbookings augusti-alter-utmaning

3 kommentarer:

Annelie sa...

Väldigt fin jultag!
Tack för gesso-tipset, väldigt läckert, det ska jag testa!

Rosemarie sa...

Vilken läcker tag! Det där med gesso måste nog prövas någon gång. Tack för tipset!
Kram
Rosemarie

Nelle sa...

Läcker tag!

Tack för att du vill vara med på min bloggcandy och lycka till i dragningen :)

Kram Nelle