tisdag 7 oktober 2008

Härlig höstdag!

Idag var vi uppe med tuppen. Så det blev en långsam mysig morgon. När Robban gick med Alex till dagis satte jag igång och städade ordentligt här hemma. Det går ju så mycket fortare när man är hemma själv.
Klockan två gick jag och hämtade Alex. Då hade jag hunnit plugga klart allt som stod på listan idag. Så det var en nöjd mamma som hämtade en ännu nöjdare unge. Jag är så glad över att han har kul på dagis nu. Han är inte så matglad bara säger dom men här hemma stoppar han i sig som bara den. Är väl en vanesak. Dagis mat är väl inte lika god som mammas. =P

Hemma nu har vi suttit ute på gården och kollat på när vaktmästaren klippte gräset. Underbar underhållning tycker lilleman. Till kvällsmat lagade vi ris, sås och hawaii-kassler. Nu är det lek och bus tills Alex somnar. Robban ska direkt till lokalen och spela efter jobbet så han kommer inte hem föränn sent. Så jag hoppas Alex somnar tidigt så jag har tid för lite pyssel!

Inga kommentarer: